November 21, 2008

and justice for all

Det här med att flytta hemifrån är fan inte lätt. Det är ju inte det roligaste att diska och laga mat. Och städa. Och tvätta. Usch.
Varför är min ost hård på kanterna? Vad händer om man äter mat efter utgångdatumet? Varför är utgångsdatumet så sjukt långt på sakerna här? Vad gör man med en blåsa på foten? Hur ofta byter man dammsugarpåse? Varför städa när det ändå blir ostädat på en gång igen? Varför är mat så dyrt? Varför är det så tråkigt att diska? Vad ska man egentligen städa? Varför är onyttigt mat billigare än nyttig mat och frukt och grönsaker?

Idag måste jag tvätta och handla mat. Igen. Men först ska jag ut och springa med Viccy och AC på stranden. Nu är det en gubbe på mitt tak igen. Vet inte vad han håller på med.

This is why I don't like to gå upp så tidigt på morgonen. Mina ögon är wierd. Syns inte lika mycket på bilden som det gör på riktigt. Jag gick upp vid 7 på morgonen och möttes av ögon röda som jagvetintevad.

Lyssnar på Metallica. Mitt nya mission är att lyssna igenom alla album. Hur många sa jag att det var? 12? Jag måste ju lära mig alla låtar innan dec 17.

A

2 comments:

  1. Ska du på konserten?

    Bilden fungerar inte :-S

    Jag får väl komma över på något lov och sköta allt så du kan chilla. Jag tycker det ju är kul trots allt.

    ReplyDelete