November 03, 2008

Höst

Så blev det tydligen höst här med. Jevlar. Det regnar just nu. Har regnat varje natt hela helgen och vi ställde tillbaka klockan 1 timme så nu börjar det bli mörkt redan vid 5 och vid 7 är det helt plötsligt jättemörkt ute. Vad hände med sommarvärmen? Jag höll på att frysa ihjäl när jag gick hem från skolan i jeans och långärmad t-shirt. Inte frysa ihjäl kanske, om jag jämför med Sverige så är det ju som en dålig sommarkväll. Frysa ihjäl kommer jag göra när jag kommer hem till jul.
Imorn är det val, det blir coolt. Alla här är väldigt insatta och vill förändra världen. De är trötta på Bush. Jag vill också rösta.

En morgon vaknade jag och trodde att mitt hus hade växt 200 meter. För det ända jag såg var moln. En dag åt jag Spaghetti-Os, det var ganska roligt.
En dag fick jag en ny dator, den är fin. En dag åt jag glass, det var gott.


A

2 comments:

  1. Du snodde ju min "en dag..." idé! :-p

    Jag gissar att molnhuset var I-landsproblemet? :-)

    ReplyDelete
  2. Va vadå din idé? Jag har inte hört nåt om den.
    Eller kanske hela grejen med att det är höst..

    ReplyDelete