November 19, 2008

another onsdag

Nu vet de vad som startade branden här. Det var några studenter från antagligen Westmont som var ute på hiking och hade en bonfire och sen inte släckt den helt. Så kvällen efter (ja en hel dag) började det brinna för att de varma vindarna började blåsa och för att det är så torrt här eftersom det inte regnar. Tänk er att bo där det inte regnar. Konstigt.
Idag har jag haft foto och skrivit ut samma bild ungefär 7 gånger. Eller nåt, jag tappade räkningen men jag har en hel bunt nu men knappt märkbara färgskillnader. Sen hade jag engelska där jag fick höra om döda kroppar och trauman. Och fick en artikel till the final exam som är på måndag. Igår hade jag final exam i den andra engelskakursen och om 2 veckor lämnar jag in mina sista fotoassignments. Snart är det slut, det är bara 3 veckor kvar, och nästa vecka är bara halv för det är Thanksgiving. Helt sjukt vad fort tiden har gått. Jag är fortfarande inne i september. Men idag tyckte jag såg en julgran (!) i min grannes lägenhet. Jag hoppas det är ett vanligt träd men massa ljus i bara. Känns lite tidigt med en julgran..? Och nyss var det reklam för en jul CD på tv. De börjar tidigt här. Jag tror tillochmed de har börjat sätta upp julbelysningen här och där. 
Efter engelskan hade jag tai chi, där vi fick lära oss att hålla balansen och leka herren på täppan och låtsas att det var krokodiler och aligatorer på sidorna.
Idag var det top model finalen och hon från min skola vann inte. Tur det, jag gillade inte henne. Nu ska jag läsa min engelska-artikel.

A

1 comment: