November 16, 2008

Helg

Nu ska jag berätta utförligt om min helg. Något jag inte gör så ofta. Ganska utförligt iallafall.
Sjukt varmt här igen. Skönt. Även varmt på kvällarna som är stört skönt, vet inte om det beror på elden eller att det är så varmt på dagarna men either way så gillar jag det.
Elden är det inte så mycket kvar av här för övrigt, men det har börjat brinna neråt LA istället.
Jag var ju inte den piggaste i fredags efter att ha suttit uppe halva natten hos AC och CF och kollat på nyheterna och skulle gå upp klockan 7. Eftersom det var så varmt ute och Karins lektion var inställd gick vi ner till stranden och solade och åt lunch. Inte helt fel en dag i november måste jag säga.
Senare på kvällen skulle vi på förfest på Chapala. Det var det enda det blev, vi kom inte därifrån. Det enda vi fick ut av det var ont i fötterna av högklackade skor. Slutade med att jag gick barfota hem hela vägen med Skaris som inte visste vart vi var.
Lördag spenderades på stranden, såklart. Vid halv 6 kom AC och CF och vi gick ner till La Brezza för tacomiddag. Så gick vi allihopa och köpte allt vi behövde och lagade massa mat. Väldigt vuxet av oss. Fast de vuxna tendenserna höll inte i sig så länge. Gott var det iallafall. Viccy gick hem och pluggade och AC och CF gick på bio. Jag, Johan, Skaris, Ellen, Ola, Sarah och deras amerikanska grannar gick till en norsk fest inte alltför långt bort. Vi fick shots som hette Stary night, det var jäger och goldschläger. Jag fick äntligen min jäger och alla som har sett Superbad vet vad goldschläger är för nåt. Spriten med guldflagor i. Massa norrmän överallt. Jag fattar inte norska och tycker bara dom låter jätteroliga när dom pratar. Det roligaste är att dom säger hyggligt när man hälsar på dom och jag vet inte vad jag säga det throws me off base. Men sen blev det ingen mer norska. Polisen kom och vi gick tillbaka till La Brezza. Och hittade ett bananträd på vägen.

Nu ska jag komma på ord som börjar på N och ta 3 bilder på det. Hejdå

A

No comments:

Post a Comment