November 13, 2008

Fire !

Jag bor i ett disaster area. Ja, Santa Barbara är klassat som ett disaster area just nu. Det brinner i Montecito. En sjukt stor brand som kallas the tea fire. Den är över 300 acres stor. Satt på gitarrlektion och vi tyckte det luktade lite väl mycket rök och hörde om nån brand, men jaja tänkte vi, det brinner ju alltid i Kalifornien. Helt plötsligt blev det svart. Strömmen gick. Vi fick gå hem och kom ut i tropisk värme med orange himmel fylld med rök och aska. Och ser elden i bergen precis ovanför. Ögonen sticker och det är svårt att andas för all rök och aska. Kom hem till en svart lägenhet med nyfikna människor utanför som tittar på elden. Jag kan se den från min balkong. Massa människor har blivit evakuerade och elden verkar bara sprida sig mer och all rök blåser hitåt och det är alldeles grått ute nu. Nyheterna rapporterar och visar bilder på hus som brinner. Miljondollars villor. Alla brandmän i countyt har blivit kallade och brandkårer från hela staten kommer för att hjälpa släcka elden.

Det här ser jag från min balkong

A

No comments:

Post a Comment