December 06, 2008

so we dance all night and dance all day

Fredag var kul. Började med CSN-möte på dagen. Förvirrade svenskar intog skolan och det var hur många som helst jag aldrig sett förut. Vi hängde där och förstod inte riktigt vilka rutor vi skulle kryssa i, vilka papper vi behövde och vilka papper vi skulle få tillbaka.

Senare på kvällen blev jag upplockad av Nancy och en koreansk dude vid namn Youn. Vi åkte downtown och träffade Adam för mat och bio och möttes av bilar, folk, poliser och avspärrningar i överflöd. Upptäckte ganska snart att det var visst julparad på State street. Jag har aldrig sett så mycket folk på State street. Vi åt pizza på CPK och kollade lite på paraden där bland annat sen gigantisk pepparkaksgubbsballong kom flygande, och åkte sen spontant hem till Adams hus på DP istället för att gå på bio och hamnade i hans soffa med allas goda vän Jack Daniels.

En halv flaska senare gick vi och hans room mate över till grannens garage där det var sjukt mycket folk och jättehög musik och dansade i timmar. Sjukt kul var det. Lyckades träffa mina engelskakamrater Willie och Zach helt random där med, det var inte helt fel. När festen tog slut gick vi hem till Adam och då ringde AC och jag gick vidare till Douglas hus med en amerikan som sällskap och guide så jag inte gick alltför vilse, för att träffa svenskfolket och få sällskap hem. Vi tog en hyperdyr taxi hem efter ett tag och runt halv 4 hade jag lyckats ta mig hem ännu en gång. Nånstans på vägen blev mina vita converse gråa.


A

No comments:

Post a Comment