December 29, 2008

here i am on the road again

Recap Sverige

Kom till ett kaosartat LAX med stressade resenärer, försenade plan och inte mycket personal men jag lyckades till slut checka in i tid och hitta rätt gate.
Flygresan gick förvånansvärt fort, jag försökte sova men lyckades inte och försökte sen vara vaken tills kvällen svensk tid men efter att ha varit vaken i närmare 30 timmar tog jag en power nap på nån timme. Bad choice. Jetlaggen var ett faktum. Och är det fortfarande. Kan också bero på att jag har fått en dålig vana att komma hem tidigt på morgonen istället för sent på natten. Men jag såg soluppgången från planet vilket var sjukt coolt. Satt dock på fel sida för att ta en bild.Spenderade de närmaste dagarna med saknade vänner och hann även klä granen med lila, gröna och silver julgranskulor. Sen var det jul, vilket jag inte alls kände för. Familjen börjar droppa från traditionen och nytt löst folk tillkom, vi kollade på Kalle och åt julmat men missade Karl-Bertil och dansen. Nästa år glömmer vi väl hela julafton. Efter jul fick jag nog av att vara hemma och rastlös och begav mig ut igen för att återse gamla vänner. Det blev filmer, nostalgiprat och nya berättelser från hösten och en kväll med julbord. Tyckte väl att det var lite konstigt med julbord en halv vecka efter jul men det var kul. Julmat, julklappautdelning och efterlängtade pojkar. Igår var en seg dag som avslutades med Yes man och Nile City. Det är början på ett hårdrockslov. Snart är det nyårsafton som jag inte heller ser fram emot eftersom det alltid blir misslyckad och man har alldeles för höga förväntningar. Men jag ska se till att vara med rätt folk och inte ha några höga förväntningar så blir det nog bra. Palla bry sig, jag ska bara go with the flow. Jag och mitt jetlag.


A

No comments:

Post a Comment