October 30, 2008

torsdag

Dagens i-landsproblem; gick upp innan 7, helt grått ute, ville dö. Kom till skolan 8 och fick gå hem igen 20 minuter senare. Det var ju kul. 
Fast det fanns en bra sida med de här problemet, jag slapp sitta och frysa och försöka hålla mig vaken på en tråkig lektion och jag fick veta att jag inte behöver gå på lektionen imorn. Helt klart värt problemet. 

Dessutom var det inte helt fel väder ute i morse. Tog på mig jackan och det kändes som höst ute. Blåste och var lite grått men det var skönt. Jag saknar hösten. Fast bara när det inte är kallt. Som det var här idag. Det var en bra dag. Jag kunde ha jeans på mig hela dagen. 

Efter 20 minuterslektionen drack jag varm choklad med Veronica i skolan sen åkte jag hem och flyttade över grejs från datorn. Åt lunch med Karin på stadion, spanade på folket som tränade och pratade om höst och regn. När hon gick för att spela tennis åkte jag ner downtown och fixade grejer till min halloweenkostym. Pratade med en mexikanare från gitarrklassen. Han har bott här i 11 år och är sämre på engelska än vad jag är. Weird. Gissa var han jobbar..
I helgen blir det halloween varje dag och massa tråkiga saker att göra, typ tvätta, städa, läxor. Bleh. Skrev en lista på allt jag måste göra, sjukt lång blev den.

Gårdagens i-landsproblem; skrev ut samma bild 7 ggr på fotolektionen. Bara för att färgnyansen var antingen lite grön eller lite magenta. Skulle ni se de skulle ni säga att de ser likadana ut. Men nej är man en liten fotonörd så ser man den minimala skillnaden. Men efter att jag och min lärare försökt få rätt färg i ungefär en timme och lite till så sa han att that's the best you can get with these printers. 







A

No comments:

Post a Comment