January 25, 2009

sleep my friend and you will see

Första helgen i SB det här året, sista helgen innan skolan börjar. I fredags gick jag ner till Vicci och Ola och sen var det meningen att vi skulle till iv men vi var för sega och stannade hela kvällen på La Brezza och spelade Tangera och Med andra ord. Jag och Johan var i lag med en amerikan och försökte förklara svenska ord på engelska. Vi kom iallafall 2a så vi var ju faktiskt rätt bra ändå. Fast vi fick ord som framåtanda som inte gick att översätta till forward spirit. Men det var kul att träffa alla igen. Vaknade på lördagen alldeles för tidigt efter för få timmars sömn med tatueringar över ena armen. Jag älskar numera en amerikan vid namn Aaron och har blivit väldigt positiv och lever efter mottot don't worry be happy. Mycket fint.Lördag packade jag äntligen upp allt från mina väskor och shit. Snackade lite skit med Vicci som var över och lånade hammare och var över hos grannen och kollade på film och drack vin. Åkte sen lite spontant till iv med Fabian och hans amerikanska kompisar och kickade ass på beer pong och fick nya konstiga amerikanska vänner, däribland en dude med en blåtira runt ögat som brottades med hajar och en kinesamerikan med en förkärlek till norrmän.
Dåligt med bilder den här helgen, vad hände där liksom.Resten av tiden har jag hunnit med att äta pizza med Nancy, handlat lite mat (med betoning på lite), vart i skolan med AC och fixat skolgrejer och köpt böcker för 200 dollar, upptäckt att spindlar visst kryper på heltäckningsmattor (som jag inbillade mig att de inte gör), catchat upp med amerikanare från förr och sånt. Jag kommer inte ihåg allt jag gjort sen jag kom hit. Jag vet inte ens vilken dag det är. Men jag har redan märkt skillnaden på folk och folk. Nu ska jag sova.


A

No comments:

Post a Comment