May 30, 2009

back in town

Jag är framme efter min dygnslånga resa hemåt. Och jag slapp betala ett endaste öre i övervikt, jag trodde for sure att jag skulle få betala hur mycket som helst men icke trots att jag knappt kunde bära dom. Nu har jag träningsvärk i armarna efter att här dragit runt de där och ont i nacken efter försök till att sova på flyget. Men jag är hemma. Känns skönt fast ändå konstigt och jag saknar redan SB folket. Klockan är 2.09 och jag kan inte sova även fast jag bara har sovit kanske sammanlagt 3 timmar under de senste 32 timmarna. Men I'm back för att göra stan osäker igen.


A

May 28, 2009

out of road

Jag har packat mina väskor, de är så fulla de kan bli och lite till. Har ingen aning om hur jag ska lyckas få med mig allt genom flygplatser och bussar. Det kommer bli mycket övervikt men ungefär hälften ska jag lämna hemma i Sverige för jag aldrig använder det så det ingen idé att det ligger och skräpar här. Idag har jag och AC samlat vuxenpoäng, vi har lämnat tv-boxar och sålt möbler och hunnit med en sista blenders. Och jag har fixat ordning lite i lägenheten så det inte ser ut som ett förvaringsförråd längre. Snart ska vi äta pizza och se på film och imorn börjar evighetsresan hem till Svealand.

A

it means no worries

Disneyland igår. Vi var där hela dagen och åkte allt vi hann med.
A

no funny business

Sista middagen idag. California Pasta med Anna-Clara, Nathalie, Johan och Skaris och sen en sista filmkväll på det. Familjen splittras. Lite sorgligt, men vi ses i sommar iallafall. Men konstigt att inte se varandra på flera veckor när man har träffat varandra så ofta som vi är vana vid. Imorn blir det packning och massa annat tråk jag måste fixa innan jag åker hem, för imorn är sista dagen i SB.

A

May 25, 2009

too late to call

Vi såg The Haunting in Connecticut och The Uninvited och nu har jag lite svårt att sova måste jag säga. Även om jag somnade av och till under den sista. Kollar på A Bugs Life och försöker glömma döda kroppar utan ögonlock och krälande folk med äckliga händer.

A

May 24, 2009

drive until you lose the road

Igår blev en kul kväll, fast lite sorgligt när folk började säga hejdå och man inser att vi inte kommer ses på länge eller aldrig. Men det var kul människor där och en hel del beer pong. Och sen en runda på DP bland poliserna och tillbaka till Estero för mer beer pong. Sista delen av kvällen satt jag mest i soffan med en filt för det blev så jevla kallt. Kom hem sent och vaknade sent. Idag knallade vi ner till baseball planen och spelade hederlig svensk brännboll. Och jag upptäckte att det är dags att börja jobba på konditionen kanske..Snart blir det middag på Panda Express och skräckfilmkväll hos mig och alla mina soffor.
A

May 23, 2009

walk right up

2 timmars sömn, ingen mat, flyttning hela dagen och sen för mycket vodka på det, not my brighest idea och verkligen inget jag rekommenderar. Men nu har jag flyttat och det är saker överallt.
Idag blev det stranden efter en seg förmiddag och ikväll blir det iv igen. Att jag pallar. På fredag åker jag hem!


A